]]>
 

« Home | چگونه بک آپ بگیریم » | تي تك 2 » | ارائه مجموعه مطالب، بهمراه هداياي نرم افزاري منحصر... »

Wednesday, July 06, 2005

قبل از باز كردن ايميل اينجا را حتماً بخوانيد

قبل از باز كردن ايميل اينجا را حتماً بخوانيد

قصد من از نوشتن اين مطلب بيان نكات فني در باز كردن و دريافت اكانت براي ايميل نيست بلكه قصد اصلي من شايد فرهنگي باشد. اگر مي خواهيد نكات علمي و فني باز كردن يك ايميل را ياد بگيريد به اينجا ( http://www.fafzali.com/ttak/archives/000144.html  ) مراجعه كنيد.

فرهنگ كار با ايميل

در بسياري از كشورها ايميل و فرهنگ استفاده از آن از دوران كودكي و همزمان با ياد دادن كدپستي و ... آموخته مي شود. كار با ايميل به عنوان ابزاري بسيار مفيد و ارزان ، بعنوان يك فرهنگ ترويج مي شود. چگونه؟ در اينجا فقط به چند نكته بسنده مي كنيم!

پايداري

اگر خواستيد از ايميل استفاده كنيد اول از همه با خود بگوئيد آيا نياز دارم؟ يا اينكه آيا براي چك نمودن آن پشتكاردارم  و امكانات لازم مهياست؟ يا اينكه آدرس آن را به افرادي ميدهم و بعد اصلاً آنرا چك نمي كنم يا دير به دير چك مي كنم؟ بهرحال كار با ايميل هم فرهنگ خود را دارد. آيا مي دانيد لازم است كه پاسخ هر ايميلي در فاصله حداكثر 24 ساعت داده شود؟

نكته بعدي اين است كه هر اكانت ايميل به مثابه آدرس منزل يا كار شماست؟ و خوبي ايميل اين است كه معمولاً مي تواند در طول عمر يك فرد ثابت باشد. اما آيا آدرسهاي ايميل ما اينگونه است؟ يا هر چند سال يا حتي ماه عوض مي شود؟ براي رفع اين عيب اول لينك بالا را مطالعه كنيد، بعد ببينيد و اطلاع حاصل كنيد از چه سرويسي دوست داريد استفاده كنيد؟

كار با نرم افزارها مثل اوت لوك و...

بسياري در پي آنند كه مثلاً با استفاده از اكانت ياهو با اوتلوك و نظاير آن بدليل برخي فوايد مثل راحتي و ... كار كنند و بهمين دليل بدنبال نرم افزارهاي واسطه هستند. هر چند برخي از اين ابزار وجود دارند ( براي نمونه اين مطلب را ببينيد:  نحوه چک کردن ایمیل های yahoo به وسیله outlook) اما در برخي موارد يا ايمن نيستند يا بخوبي جواب نمي دهند.

پس چه كنيم؟ آيا مي دانيد مي توانيد با ايميل ياهو هم امكانات اوت لوك را بدون نرم افزار واسطه داشته باشيد؟ حتماً فكر مي كنيد پرداخت ساليانه 20 دلار را پيشنهاد مي كنم؟ ولي نه ! شما كافي است از ايميل ياهو از كشور كانادا يا بريتانيا استفاده كنيد كه اين امكان آن رايگان است. كه در اينصورت اكانت شما بصورت (yahoo.ca@..... , .. ) خواهد بود. بدين منظور در صفحه اول ياهو اول بايد به ياهوي ساير كشورها و مثلاً دو كشور ياد شده برويد و از آنجا ايميل خود را بگيريد. نگران استفاده از مسنجر هم نباشيد با همين اكانتها هم درست مثل اكانتهاي ياهو دات كام ميتوانيد از ياهو مسنجر استفاده كنيد.

همچنين مي توانيد از ايميل جديد دو گيگا بايتي جي ميل هم استفاده كنيد. معمولاً اين امكان هم در دسترس است ولي اگر نتوانستيد دعوتنامه آنرا بگيريد سري به اينجا بزنيد كه در كمترين زمان براي شما دعوتنامه لازم را ارسال مي كند. .... زياده حرفي نيست.


E-mail this post



Remember me (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...

Add a comment

 

About me

  • I'm ُS. F. Afzali
  • From isfahan, isfahan, Iran
  • -Ph.D. student.Know me more at My profile or www.khaky.com (My web page)

  • My profile

Photo Gallery گالري عكس

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos from ttak. Make your own badge here.

Neswletterخبرنامه

براي عضويت در خبرنامه سايت، ايميل خود را  وارد و كليك كنيد



powered by Bloglet


Google PageRank™ - Post your PR with MyGooglePageRank.com  رتبه سايت از 10 در موتور جستجوي جهاني گوگل
Creative Commons Licenseكپي رايت مطلب2004-2005


Detailed Stat. Here
از تاریØ® 8/9/83 کانتر زیرین قرار داده شده است