]]>
 

Wednesday, July 13, 2005 

خاك و خاكشناسي در سي دي "تي تك پك يك"

خاك و خاكشناسي در سي دي تك يك... تي تكخاك و خاكشناسي در سي دي "تي تك پك يك"

 سي دي "تي تك پك يك"Ttak Pack 2005, V:1.00   براي در دسترس قرار دادن منابع غني از مطالب، ابزار و نرم افزار و از آن جمله متن كامل كليه مقالات موجود تي تك منشر شد و در دسترس عموم قرار گرفته است. ( اطلاعات بيشتر: http://www.fafzali.com/ttak/archives/000506.html )

يكي از بخش هاي مهم اين سي دي  مطالب و ابزار مربوط به كشاورزي و محيط زيست و منابع طبيعي و به ويژه رشته خاكشناسي مي باشد. كه با توجه به محتويات آن در اين زمينه لزوم دسترسي دانشجويان و متخصصين اين رشته به اين سي دي بخصوص با توجه به قيمت و سهولت دسترسي به اطلاعات روز دنيا از طريق اين سي دي را اجتناب ناپذير مي سازد. لذا در اينجا به ذكر پاره اي از محتويات سي دي در زمينه خاك و خاكشناسي مي پردازيم.

خاك و خاكشناسي در تي تك: كليه مقالات مندرج در سايت تي تك در طول ساليان كه در زمينه خاك و خاكشناسي و مشتمل بر دهها مقاله و بحث ارزشمند مي باشند.

كنگره ها: متن كامل مقاله كوتاه كنگره ملي علوم خاك ايران، هشتمين كنگره، رشت

رده بندي خاكSoil Taxonomy ، 1999، (كليك) + ( غلط نامه ): متن كامل آن كه آخرين ويرايش آن نيز مي باشد.

كليد رده بندي خاك 2003 soil key  + ( تصحيحات): ابزار مهم براي هر خاكشناس كه براي رده بندي خاك و شناخت آن بر اساس آخرين تغييرات ضروري است.

نقشه و تصاوير 12 رده خاك : خيلي از رده هاي خاك را شما نمي توانيد در مناطق خود يا حتي در ايران ببينيد . از اين رو اين مجموعه بسيار مفيد و درخور توجه است.


دستورالعمل و راهنماي ارزيابي خاكها و اراضي : آموزش قدم به قدم اريابي و نقشه برداري كه بايد همراه هر خاكشناس درمطالعات مر بوطه باشد ( آخرين نسخه)

كتاب راهنماي مطالعات، نقشه برداري، نمونه برداري و توصيف صحرائي خاكها، نسخه 1.1 : جديدترين نسخه كه از ابزار ديگر همراه هر خاكشناسي مي باشد.

دائرة المعارف و منابع برخي واژگان خاك،WRB : بسيار جامع و جالب با آخرين تغييرات اعمال شده

آموزش كشت هيدروپونيك و گلخانه اي : كشت هيدروپونيك يا آبكشت از جمله كشتهاي مدرني است كه بدون نياز به خاك انجام مي شود كه امروزه در مراكز صنعتي و مدرن كشاورزي و باغباني مورد توجه خاص قرار گرفته است. پايه و اساس آن استفاده از آب و محلولهاي غذائي مي باشد. از اينرو در اين سي دي به مفاهيم اوليه كشت هيدروپونيك، روش كار عملي، تنظيمها، كشت گياهاني مثل گوجه، خيار و گلهاي آپارتماني در كنار مشكلات موجود و روش رفع آنها نظير مشكلات تغذيه اي و ... پرداخته شده است كه اين مجموعه با توجه به سياستهاي اشتغالزائي دولت در اين عرصه بسيار مورد توجه مي باشد.[ شايسته ذكر است كه آموزشهاي مفصلي در زمينه زنبورداري، گلهاي زينتي و آپارتماني، آبزيان ، قارچ و ... نيز در اين سي دي موجود است].
 

مطمئناً در ويرايشهاي بعدي اين سي دي، مي تواند با استفاده از نظريات و پشتيباني شما غني تر و مفيد تر نيز گردد. براي اطلاعات بيشتر و سفارش اينجا را كليك كنيد: http://www.fafzali.com/ttak/archives/000506.html


About me

  • I'm ُS. F. Afzali
  • From isfahan, isfahan, Iran
  • -Ph.D. student.Know me more at My profile or www.khaky.com (My web page)

  • My profile

Photo Gallery گالري عكس

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos from ttak. Make your own badge here.

Neswletterخبرنامه

براي عضويت در خبرنامه سايت، ايميل خود را  وارد و كليك كنيد



powered by Bloglet


Google PageRank™ - Post your PR with MyGooglePageRank.com  رتبه سايت از 10 در موتور جستجوي جهاني گوگل
Creative Commons Licenseكپي رايت مطلب2004-2005


Detailed Stat. Here
از تاریØ® 8/9/83 کانتر زیرین قرار داده شده است